Sprzedaż osobista w gastronomii

Sprzedaż osobista w gastronomii

Działalność każdego przedsiębiorstwa jest nierozerwalnie związana ze sprzedażą oferowanych produktów, która może przybierać różne formy: bezpośrednią (w firmie), inter-netową, telefoniczną, agencyjną, wysyłkową, akwizycyjną. O tym, która z nich jest dominująca, decyduje w dużym stopniu specyfika branży oraz samego produktu, a także istniejące trendy na rynku (np. wzrost popularności Internetu). Gastronomia należy do tradycyjnej części sfery usług, w której — mimo postępu technicznego — sprzedaż osobista zawsze będzie odgrywała wiodącą rolę. Tym właśnie zajmuje się Sprzedaż osobista w gastronomii.

Sprzedaż osobista to skomplikowany proces decyzyjny zachodzący między sprzedawcą a klientem, który dokonuje przeglądu tego, co jest dostępne na rynku, rozważa możliwości wyboru zgodnie ze swoimi potrzebami i ostatecznie dokonuje zakupu.

Sprzedaż osobista produktu gastronomicznego zasadniczo odbywa się w lokalu. Przy barze lub stoliku w sali konsumenckiej dochodzi do spotkania klienta ze sprzedawcą (barmanem, kelnerem itp.). Efekt tego spotkania (zakup) w dużym stopniu zależy od znajomości i umiejętności stosowania tzw. technik sprzedaży przez pracownika placówki, a także jego osobowości. Dla gościa ważne jest bowiem nie tylko to, co kupuje, lecz również — od kogo.

Wielu klientów zakładów gastronomicznych regularnie bywa w „swoich” lokalach nie tyle ze względu na menu, ile z powodu pracujących tam ludzi, którzy znają ich upodobania, z którymi mogą zwyczajnie porozmawiać, a nawet zwierzyć się z życiowych problemów. Należy bowiem pamiętać, że gastronomia to coś więcej niż odhumanizowane żywienie bezimiennej masy głodnych klientów. Usługi gastronomiczne są nierozerwalnie związane ze stałym okazywaniem konsumentom różnych przejawów gościnności (uśmiech, uprzejmość, życzliwe zainteresowanie, konwersacja). Jej brak potrafi zniechęcić do zakupu nawet bardzo głodnego gościa. Z tego powodu wszelkie bezosobowe formy sprzedaży ; w tej branży mają jak dotąd raczej znaczenie marginalne. Większą popularnością cieszy? się co najwyżej sprzedaż telefoniczna. Z tej formy korzystają przede wszystkim pizzerie i dowożące swoje produkty pod wskazany adres.

Sprzedaż osobista w Internecie

W coraz większym stopniu wykorzystuje się w Polsce sprzedaż internetową. Można w ten sposób zarezerwować stolik w restauracji czy zamówić potrawę do domu. Daje to również możliwość oszczędności oraz lepszej kontroli zamówień zarówno przez placówką gastronomiczną, jak i konsumenta. Do najważniejszych zalet tego typu sprzedaży zalicza się m.in.: kontrolę częstości zamówień, precyzję zamówienia (unikanie nieporozumień, obniżenie kosztów, możliwość wprowadzenia/korzystania z promocji przeznaczonej tych dla sprzedaży internetowej.

Jesteś na stronie poświęconej cateringowi, gastronomii i zdrowiu. Są tu także przepisy na pyszne dania.

Znajdź najlepszą ofertę na catering, cateringu dietetyczny i inne w swoim mieście.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zobacz naszą politykę prywatności

W pełni respektujemy i szanujemy prawo do prywatności i ochrony danych osobowych odwiedzających nasz serwis internetowy. Niniejszy dokument określa zasady gromadzenia oraz postępowania z informacjami uzyskiwanymi w czasie realizacji usług.

POLITYKA COOKIES

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu www.adresstrony.pl
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
    1. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
    2. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
    3. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    4. dostosowania treści reklamowych w formie graficznej (Reklamy displayowe) przy wykorzystaniu remarketingu Google Analytics
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
    1. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    2. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    3. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
    4. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
    5. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
    6. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Użytkownicy mogą zablokować usługę Analytics dla reklam displayowych oraz dostosowywać reklamy w sieci reklamowej Google w Menedżerze preferencji reklam. Można również pobrać program blokujący Google Analytics ze strony https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/
    7. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
    8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
    9. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Zamknij